سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحلیل قیمت دلار

 

صف‌های طولانی و البته جنجال‌برانگیز خرید ارز سهمیه‌ای از صرافی‌های بانکی واکنش بانک مرکزی را به‌همراه داشت و موجب متوقف‌شدن فروش 2200 دلار ارز سهمیه‌ای به هر فرد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصا، همزمان با افزایش چشم‌گیر  و ورود دلار به کانال‌های جدید قیمتی، صف‌های خرید ارز نیز مقابل صرافی‌های بانکی طولانی‌تر از قبل تشکیل و حتی در مواردی باعث دعواهای زرگری شد.

تصاویری که در روزهای اخیر از مقابل صرافی‌های بانکی منتشر شده است بیانگر صف‌های بسیار طولانی بود؛ افراد حاضر در این صف‌ها به‌دلیل اختلاف نرخ دلار بانکی با آزاد ساعات طولانی در صف به‌امید خرید ارز دولتی و فروش در بازار آزاد و کسب سود حدوداً 4میلیونی حضور پیدا می‌کردند.

بانک مرکزی از ظهر امروز، اما به صرافی‌های بانکی دستور داد که دیگر مانند قبل نسبت به فروش 2200 دلار به هر فرد (کارت ملی) اقدام نکنند.

افراد زیادی در صف‌های صرافی‌ها می‌ایستند تا از شکاف قیمتی این صرافی‌ها با بازار آزاد کسب سود کنند. روز سه‌شنبه همچنان، چنین روایتی در بازار ارز حکم فرما بود. در حالی که قیمت دلار بر تابلوی صرافی‌های بانکی، 22 هزار و 750 تومان بود، ارزش این ارز در بازار به بالای کانال 25 هزار تومانی رفت. حدود ساعت 4 بعدازظهر، اسکناس آمریکایی در بازار آزاد با قیمت 25 هزار و 200 تومان به فروش می‌رفت که 400 تومان بیشتر از روز دوشنبه بود.